Mammaträning | Styrketräning | Gravidträning | Personlig träning

Träning som gör dig stark och glad. Jag erbjuder mammaträning, gravidträning, styrketräning i grupp och PT-pass.

 

Under hösten är jag föräldraledig på 100% men från januari jobbar jag en dag i veckan. Jag håller till på Uppsala Kampsport och hälsocenter på Kungsgatan 79 i centrala Uppsala.

 

Om du vill boka en tid för konsultation eller har någon fråga, tveka inte att höra av dig. 

Fysioterapeut som brinner

för kvinnohälsa och styrketräning

Starka mammor - Uppsalas största mammaträning med Anna och Chris. Kom och träna med ditt barn tillsammans med andra mammor. Vi hjälper dig att stegra din träning i lagom takt och komma igång med träningen utifrån dina förutsättningar. 

Nästa start 12 januari 2021

1

Trä

Styrketräning i grupp där vi håller avstånd enligt rekommendationerna men ändå ser till att träna tufft och ha riktigt kul.

 

Så fort vädret tillåter kommer vi erbjuda pass utomhus igen.

Maila gärna om du har några frågor eller önskemål. 

Vill du ha individuell coachning, hjälp med teknik eller att hitta motivation till din träning. Jag kan hjälpa dig!

Jag har framför allt erfarenhet att träna gravida, mammor och personer som vill lära sig mer om styrketräning. Jag coachar mina kunder med fria vikter så som hantlar, stång och kettelbells.

Hör av dig om du vill veta mer!

Målet med gruppen är att inspirera och motivera gravida att hålla i eller komma igång med träning under graviditeten. 

Många är oroliga under den här tiden och det kan kännas skönt att veta vad man ska fokusera på. Vi fokuserar mest på styrketräning och anpassar för varje individ.

Pga Covid-19 har vi inte planerat en ny start av denna grupp.

Maila gärna en intresseanmälan för att inte missa info om kommande start.

personlig träning

Mammaträning

 

Utefys

gravidträning

 
 

ANNA HOLMQVIST

Jag har jobbat som fysioterapeut sedan juni 2016. I samband med att jag blev mamma och ville komma igång med träningen efter graviditeten insåg jag att träningsutbudet i Uppsala var snålt. Jag upplevde också att stödet från vården var begränsat och få gym tillät barnvagn i lokalerna. Därför startade jag i oktober 2017 mammaträning och har jobbat med det sedan dess. 

 

Under mina pass fokuserar jag framför allt på aktivering och uppbyggnad av säte, bål och rygg, de muskler som ofta blir försvagade under en graviditet. Medvetenhet, kroppskontroll och stabilitet ligger som grund för alla övningar. Målet med träningen är att hjälpa mammorna bygga upp en stark och funktionell kropp.

 

Starka mammor är glada mammor!

©2018 by fysioanna. Proudly created with Wix.com