Mammaträning | Styrketräning | Gravidträning | Personlig träning

Träning som gör dig stark och glad. Jag erbjuder mammaträning, gravidträning, styrketräning i grupp och PT-pass. Passen hålls i Uppsala Padelcenters lokaler i Librobäck. Om du vill boka en tid för konsultation eller har någon fråga, tveka inte att höra av dig. 

Fysioterapeut som brinner

för kvinnohälsa och styrketräning

Uppsalas största mammaträning med Anna och Chris. Kom och träna med ditt barn tillsammans med andra mammor. Vi hjälper dig att stegra din träning i lagom takt och komma igång med träningen utifrån dina förutsättningar. 

Just nu hålls de flesta passen utomhus. Vi kör fram till sista juni, det finns platser kvar. Hör av dig om du vill veta mer. 

Nästa start 3 augusti

Från 1500 kr

1

Trä

Styrketräning i grupp där vi håller avstånd enligt rekommendationerna men ändå ser till att träna tufft och ha riktigt kul.

 

Under hela juni kör vi två pass i veckan, måndagar och onsdagar.

Anmäl dig ett 3 eller 6 pass. Finns möjlighet att komma på dropin.

Torsdagsträning i mindre grupp och mer coachning. Jobbar både med fria vikter och stång. Vi lyfter, släpar, drar, puttar och flyttar tunga saker och målet är att bygga en kraftfull och stabil bål.

10 ggr - 2500 kr

Målet med gruppen är att inspirera och motivera gravida att hålla i eller komma igång med träning under graviditeten. 

Många är oroliga under den här tiden och det kan kännas skönt att veta vad man ska fokusera på. Vi fokuserar mest på styrketräning och anpassar för varje individ.

Start 28 maj

Vi ses 4-5 kvällar, torsdagar 17.45.

4 ggr - 1000 kr

Bålstyrka

Mammaträning

 

Utefys

gravidträning

 
 

ANNA HOLMQVIST

Jag har jobbat som fysioterapeut sedan juni 2016. I samband med att jag blev mamma och ville komma igång med träningen efter graviditet och förlossning insåg jag att träningsutbudet i Uppsala var snålt. Jag upplevde också att stödet från vården var begränsat och få gym tillät barnvagn i lokalerna. Därför startade jag i oktober 2017 mammaträning och har jobbat med det sedan dess. 

 

Under mina pass fokuserar jag framför allt på aktivering och uppbyggnad av säte, bål och rygg, de muskler som ofta blir försvagade under en graviditet. Medvetenhet, kroppkontroll och stabilitet ligger som grund för alla övningar. Målet med träningen är att hjälpa mammorna bygga upp en stark och funktionell kropp.

 

Starka mammor är glada mammor!

©2018 by fysioanna. Proudly created with Wix.com